Książki logopedyczne są nieocenioną pomocą dla wszystkich dzieci zmagających się z prawidłową wymową głosek, ale pełnią też rolę profilaktyczną. “Jano i Wito uczą się mówić. Czerwona czapka” to piąta część serii autorstwa Wioli Wołoszyn, wspomagająca w ćwiczeniach głoski “cz”.
Jano i Wito spotykają Mikołaja
Zimowe zabawy na śniegu w okolicach Bożego Narodzenia mogą prowadzić do niecodziennych wydarzeń, tak przynajmniej jest w przypadku Jano i Wito. Podczas beztroskiej zabawy na śniegu chłopcy spotykają człowieka w czerwonej czapce, który gubi jakiś przedmiot. Gdy okazuje się, że to klucz, natychmiast próbują oddać go właścicielowi, jednak ten szybko znika. Nie mogą tego tak zostawić, w końcu nie takie przygody mają już za sobą. Nie spodziewają się jednak jednego – igloo, które odnajdują, prowadzi do prawdziwej fabryki Świętego Mikołaja. To dopiero będzie przeżycie, trzeba uratować święta!
Ćwiczymy “cz” z Jano i Wito
Seria “Jano i Wito uczą się mówić” przeznaczona jest dla nieco starszych dzieci, które uczą się poprawnej wymowy trudniejszych głosek, w tym przypadku jest to “cz”. Autorka, logopedka z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi, wpadła na wspaniały pomysł – wśród normalnego tekstu kryją się obrazki, które dziecko rozszyfrowuje wraz z rodzicem. To świetna zabawa, a przy okazji ćwiczenie, ponieważ każdy z tych obrazków zawiera problematyczną głoskę. W poprzednich częściach było to między innymi “r”, “s” oraz “sz”, teraz przyszedł czas na “cz”.
Dla kogo Jano i Wito?
Książka “Jano i Wito uczą się mówić. Czerwona czapka” sprawdzi się w każdym domu, nie tylko w przypadku konkretnych problemów logopedycznych. Ponieważ jest dobrze napisana i pomysłowa, polubią ją z pewnością starsze przedszkolaki i dzieci wczesnoszkolne, dodatkowo zachęcone do czytania możliwością uczestniczenia w lekturze, nawet jeśli nie potrafią jeszcze same czytać lub dopiero uczą się tej trudnej sztuki. Może to być ciekawa propozycja dla maluchów, mających kłopoty z koncentracją, ponieważ “odczytywanie” obrazków pozwala dłużej utrzymać uwagę.